strona główna  artykuły obrazkikalendarium o co chodzi Tajniak
podpisy (protest) podpisy (dymisja) popierają protest Księga gości


 Czytaj też:

Artykuły - spis



Trójka się obraża

Press - październik 2002

Reporterzy "Faktów" z TVN-u dowiedzieli się na początku października, że nie mogą wchodzić do budynku Programu III Polskiego Radia przy ul. Myśliwieckiej w Warszawie. To kara za wyemitowany w "Faktach" krytyczny materiał o kondycji Trójki. Pretekstem do jego emisji było 40-lecie programu. - Do budynku Trójki wpuszczani są pracownicy, współpracownicy, goście i przyjaciele radia. Ekipy wszelkich stacji telewizyjnych zawsze są i były wpuszczane do budynku za zgodą dyrekcji. Nie przypominam sobie, abyśmy kiedykolwiek i którejkolwiek telewizji odmówili możliwości zrobienia materiału. Nawet zdjęcia do kontrowersyjnego materiału w "Faktach" były kręcone za naszą zgodą. Wyemitowano niestety nieobiektywny, zmanipulowany, sprzeczny z faktami materiał - tłumaczy Michał Banach, dyrektor ds.promocji i finansów Programu III. Za zmanipulowane uważa m.in. informacje o spadku słuchalności Trójki, komentarz Grzegorza Miecugowa (powiedział, że od 1989 roku radiem rządzą komisarze polityczni) oraz informację o Jolancie Pieńkowskiej, prowadzącej "Salon Polityczny Trójki" (pokazano ją, gdy na festiwalu w Opolu zapowiadała zespół Ich Troje).

Piotr Radziszewski, dyrektor działu informacji w TVN-ie, uwagi dyrekcji Trójki uważa za bezzasadne. - Materiał był jak najbardziej rzetelny. A nasi dziennikarze nie mają już wstępu nie tylko do budynku Trójki, lecz także do siedziby Polskiego Radia. To coś niebywałego. Dyrekcja Programu III zastanawia się nad wycofaniem budżetu reklamowego skierowanego do TVN-u w związku z mającą ruszyć niebawem kampanią reklamową. - Trudno się utożsamiać z nieobiektywną, niewiarygodną telewizją. Dlatego zastanawiamy się nad usunięciem TVN-u z naszego media planu - uzasadnia Banach. Kiedy rozpocznie się kampania Trójki, na początku października nie było jeszcze wiadomo. Ponownie unieważniono przetarg na zakup billboardów, a część outdoorowa ma być istotnym elementem kampanii. Władze Trójki szukają alternatywnego rozwiązania. Zmieni się logo Trójki.

BG - Press - październik 2002