strona główna  artykuły obrazkikalendarium o co chodzi Tajniak
podpisy (protest) podpisy (dymisja) popierają protest Księga gości


 Artykuły:

po co istnieje radio
Radio dla wszystkich?
Okiem widza ... uchem słuchacza ...
list do Gazety Wyborczej
list otwarty (coutry)
Trójką do tyłu
Wywiad z M. Niedźwieckim
Chat z Pawłem Kostrzewą
list do Andrzeja Długosza
    odpowiedź E. Smolara
    odpowiedź J. Grochowskiej
list otwarty do Juliusza Brauna
list do Eugeniusza Smolara
Trójka dołowana
V reforma - dramat
stanowisko zarządu PR
    nasz komentarz
Rzeczpospolita - listy
Krzysztof Daukszewicz
do komisji KiŚP Sejmu RP
Antena - Zmiany na gorsze?
list do Andrzeja Długosza 2
list do Andrzeja Długosza 3
wywiad z Michałem Olszańskim
wywiad z E. Smolarem
do Pani Minister Skarbu
    odpowiedź z Ministerstwa
Przekrój: Trójka nie do pary
Witold Laskowski - wywiad
Komu publiczne radio?

Stanowisko Zarządu Polskiego Radia S.A. wobec wprowadzanych zmian w ofercie programowej Programu 3



Kierownictwo Polskiego Radia S.A. bierze na siebie pełną odpowiedzialność za osiągnięcia programowe wszystkich anten PR S.A., stan finansów, ocenę pracowników i współpracowników. Kierownictwu Radia, jak i dyrekcji Programu 3 nie chodzi o banalizację i komercjalizację anteny.
Obecnie przeprowadzane ostrożnie zamiany w "Trójce" nie są w 38-letnie historii tego Programu czymś wyjątkowym. Zmiany w Programie 3 zachodziły stale: wprowadzano nowe audycje, na antenie pojawiali się nowi dziennikarze.
Obecne zmiany dostosowują układ pasm oraz audycji (czas nadawania, tematyka, charakter, dynamika, sposób prowadzenia itd.) do trybu życia i oczekiwań podstawowej grupy odbiorców. Jednych to irytuje, dla innych jest to sygnał: "uwzględniamy Państwa oczekiwania i potrzeby". Zdajemy sobie sprawę, że zmiany programowe wywołują często krytykę. Liczymy się z nią, zwłaszcza jeśli ma merytoryczny charakter. Głosy słuchaczy stanowią jeden z ważniejszych czynników, który uwzględniamy przy ocenie oferty programowej oraz przyjmowanych kierunkach zmian. Decydujące znaczenie mają jednak systematycznie prowadzone badania ilościowe i jakościowe.
Są już pewne pozytywne efekty wprowadzanych korekt np. wzrosła liczba odbiorców porannego "Zapraszamy do Trójki".
W latach 90-tych "Trójka" jako program muzyczno-informacyjny radia publicznego przyjęła na siebie główne uderzenie konkurencji - nowopowstałych rozgłośni komercyjnych. W konsekwencji straciła bardzo wielu słuchaczy, głównie młodszych.
Każdych 15 minut "Trójki" słucha kilkaset tysięcy odbiorców. Traktując z szacunkiem wszystkie opinie, kierownictwo Polskiego Radia S.A. będzie konsekwentnie działać na rzecz modernizacji Programu 3.
Program 3 będzie i w przyszłości nowoczesnym źródłem szybkiej i wiarygodnej informacji, rozrywki oraz różnorodnej, starannie dobranej muzyki, a także miejscem aktualnych debat na najważniejsze tematy
Kierownictwo Polskiego Radia S.A. stawia przed dyrekcją Programu 3 klarowne zadanie: wprowadzenie takich zmian, by przede wszystkim 20 i 30-latkowie uznali "Trójkę" za swój program, a starsi słuchacze pozostali jej wierni i docenili stałe doskonalenie oferty programowej.

Warszawa 26.06.2001
Zarząd Polskiego Radia S.A.

Za zgodność
Zespół Public Relations PR S.A.
Główny Specjalista
Barbara Haintze (podpis nieczytelny)

NASZ KOMENTARZ